Muiderberg H45-1 - L

Opzeggen en restitutie contributie

Regels opzegging lidmaatschap en restitutie contributie

1. Opzeggen lidmaatschap

Opzeggen van het lidmaatschap dient voor junioren en senioren aan het eind van het seizoen voor 1 mei plaats te vinden. Bij leden onder de 18 jaar dient het lidmaatschap door de ouder/verzorger opgezegd te worden. Opzeggen kan alleen per e-mail aan [email protected]

Later opzeggen betekent dat de, op dat moment geldende contributie, volledig in rekening wordt gebracht.

• Hiervan kan slechts worden afgeweken indien het bestuur daar schriftelijk of via de mail toestemming voor heeft verleend.
  • Uitgangspunt is dat bij opzegging tijdens het seizoen geen restitutie van contributie mogelijk is, tenzij sprake is van een calamiteit (bijv. onverwachte verhuizing). In dat geval wordt er als volgt gehandeld:
    • Bij opzegging voor aanvang van de trainingen van de tweede seizoenhelft is restitutie mogelijk van maximaal 50% minus 50,- euro administratiekosten.
    • Bij opzegging na aanvang van de trainingen van de tweede seizoenhelft is geen restitutie mogelijk.
    • Verzoeken met terugwerkende kracht worden niet gehonoreerd.

2. Restitutie contributie bij blessure, ongeval, andere persoonlijke belemmering

Het uitgangspunt: tijdens het seizoen is geen restitutie mogelijk, tenzij:

• Voor aanvang van de eerste seizoenshelft sprake is van een ernstige blessure, ongeval, of andere belemmeringen waardoor hockeyen niet mogelijk is en verwacht kan worden dat het lid lange tijd niet kan spelen/trainen.
  • Aangezien geen sprake is van een opzegging van het lidmaatschap wordt in dit geval een bedrag van 50,- euro in rekening gebracht voor de administratiekosten en afdracht aan de KNHB.
    • Blijkt dat het lid tijdens de eerste of tweede seizoenhelft gelukkig toch kan spelen, dan wordt alsnog een -schappelijk- deel van de contributie in rekening gebracht. De eerder betaalde € 50,- wordt niet in mindering gebracht.
    • Gaat het lid vanaf de tweede seizoenhelft weer spelen, dan wordt 50% van de contributie in rekening gebracht. De eerder betaalde € 50,- wordt niet in mindering gebracht.
  • Voor aanvang van de tweede seizoenhelft sprake is van een blessure, ongeval of andere belemmeringen waardoor hockeyen niet mogelijk is en verwacht kan worden dat het lid lange tijd, minimaal de rest van het lopende seizoen, niet gespeeld kan worden.
    • De restitutie is maximaal 50% minus 50,- euro administratiekosten en inschrijving KNHB.

Procedure

• Het lid dient een verzoek tot restitutie in per e-mail bij de penningmeester: [email protected];
  • Het verzoek wordt voorgelegd aan het bestuur;
  • Het bestuur besluit of de door het lid geschetste situatie voldoende aanleiding geeft te handelen volgens bovenstaande regels;
  • De verzoeker wordt per mail op de hoogte gebracht van het besluit.