Muiderberg MO12-2 te
HS1 wedstrijden

CAMERA'S OP DE CLUB
3-4-2019  |

Krijgt de AIVD toegang tot onze clubgeheimen?

Is de KGB geïnfiltreerd in het Kocherbos?

Kan de CIA zien hoeveel bier je afrekent?

Weet de Mossad dat je achter het clubhuis staat te foezelen?

Nee...

Maar sinds vorige week is ons pittoreske plekje in het bos wel beter beveiligd en heeft de firma Bardeal drie camera's opgehangen.

Waarom?

Alles voor onze veiligheid en een toevallige samenloop van omstandigheden.

Veiligheid

Wij wilden al langer iets meer toezicht op ons fijne complex. Voor de veiligheid. Toevallig kwam onze sponsorheld Hans Otten in contact met Synco van Keulen, die werkt bij Bardeal, leverancier van beveiligingssystemen. Bardeal heeft camera's gesponsord bij de Muiderbergse voetbalclub en wilde dat ook bij ons doen. Mooi werk Bardeal en dankjewel Synco!

Wat hebben we hangen?

Buiten (2 camera's)

Met grote regelmaat neemt de Muiderbergse jeugd bezit van het terras op momenten dat er niemand op de club is. Dat gunnen we ze van harte, maar we willen wel dat alles waar helden als Bep Vos hard aan werken, heel blijft. Simpel gezegd: als er iets is gemold, willen we graag weten wie we hierop kunnen aanspreken. Nu er 2 camera's aan het clubhuis hangen, heeft dat ongetwijfeld een preventieve werking. De jeugd blijft wat ons betreft welkom.

Binnen (1 camera)

In het najaar van 2018 hebben we ons Fort Knox opengebroken met grote ramen. Daar hebben we allemaal veel plezier van, maar je kunt nu wel precies zien wat er in ons clubhuis staat, hangt, ligt en zit. Inbraakgevoeliger dan voorheen dus. We besloten ook 1 camera binnen te hangen, zodat we alleen bij calamiteiten kunnen meekijken of achteraf kunnen terugkijken hoe, wat en wie?

Het is dus niet de bedoeling dat deze camera wordt afgedekt met een smerig doekje uit de keuken... (voor wie deze schoen past;-)

Gebruik en privacy

MHC Muiderberg is geen inlichtingendienst gestart. Wel hebben de accomodatiecommissaris (Michiel Vetter) en de secretaris (Bart van Straaten) toegang tot de live-beelden van de camera's. Alleen zij en verder niemand. Als er geen aanleiding is, worden beelden niet bekeken. Dit gebeurt dus alleen bij calamiteiten of (de enige uitzondering) om te kunnen bekijken of het veld onder water staat zodat trainingen of wedstrijden moeten worden afgelast.

Michiel en ondergetikte kunnen ook beelden terugkijken, maar dat gebeurt alleen als er iets is voorgevallen dat riekt naar criminaliteit of vandalisme.

De beelden van de camera's worden vastgelegd en blijven enige weken bewaard. De opslagcapaciteit werkt zo: is de harde schijf vol, dan worden de oudste beelden verwijderd.

Wij kunnen ons voorstellen dat sommigen van jullie niet blij zijn met deze camera's. Het is een gevoel dat 'Big Brother is watching you' ook is doorgedrongen tot een van de weinige plekken in ons leven waar de onschuld nog vanaf druipt. Over dat argument hebben we zeker nagedacht. En toch hebben we besloten de stap te nemen nu de gelegenheid zich voordeed. Wij hopen dat jullie erop vertrouwen dat we echt zorgvuldig omgaan met het gebruik van dit camerasysteem. Nogmaals: slechts twee functionarissen hebben toegang tot de camera's en zij kijken alleen (terug) als daar aanleiding toe is.

Jammer hoor... zwaaien naar de camera's heeft dus ook weinig zin.

Ik wens je een veilige dag!

Namens het bestuur,

Bart van Straaten

secretaris

Ben jij op zoek naar een perfect werkend beveiligingssysteem?

Klik dan hier.

Marc Janssen, 23-5-2019 @ 15:11:06
kun je ze ook richten op 't veld? live stream support en wedstrijdanalyse!