Hockeydag met clinic

Afscheid van Anna Hofman - Bootsma
28-2-2019  |

Anna Hofman - Bootsma

Soms is het leven waardeloos.
Vanmiddag plofte een envelop op de deurmat met een zwarte rand. En daarin het trieste bericht dat Anna Hofman - Bootsma afgelopen maandag is overleden. In oktober zakt ze plotseling weg, vlak voor de thuiswedstrijd van Heren 1. Anna wordt vanuit ons Kocherbos door de ambulance naar Tergooi gebracht en daar blijkt dat ze is getroffen door een zware hersenbloeding.

Het kwam niet meer goed met Anna. Na Tergooi vertrok ze naar Naarderheem en dat bleek deze week haar eindstation. Ik heb Anna nauwelijks gekend, maar weet dat ze samen met haar man Wiebe altijd langs de lijn stond. Wiebe (Kiekeboe) altijd met zijn camera in de aanslag, Anna als de trouwste oma-supporter die kleinkinderen zich kunnen wensen. Om meer over haar te horen, leg ik mijn oor te luisteren bij Jorrian Kaarsgaren, captain van Heren 1.

Jorrian: "Anna is de oma van Simon, Tim en Paul Rozendal met wie ik grotendeels ben opgegroeid op ons cluppie. Anna is ook de moeder van Mira en schoonmoeder van Peter, de ouders van de drie en van zus Tess. Een familie vol trouwe leden en supporters.

Al vanaf de E-tjes of de D-tjes stonden oma Anna en opa Wiebe bij ons langs de lijn. De afgelopen ruim 20 jaar hebben ze vrijwel geen wedstrijd overgeslagen. Wiebe maakte duizenden foto's, Anna stond na afloop altijd klaar met een haarscherpe wedstrijdanalyse.
En ook al werd het aantal Rozendal-mannen steeds kleiner - alleen Tim speelt nog bij ons - ze bleven ons trouw.
Het is zo'n vertrouwd gezicht haar langs de lijn te zien dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat Anna er na de winterstop niet meer zal staan.
Anna en Wiebe horen gewoon bij ons team.
Toen wij een paar jaar geleden met Heren 1 in de vierde klasse begonnen, speelden we onze uitwedstrijden niet op Weesp, maar vooral heel ver weg. En ook al stonden we op een tochtig veld in Harlingen, Anna en Wiebe waren er. Altijd.
Ik hoop voor Wiebe en voor ons dat hij de kracht blijft vinden om toch nog regelmatig te komen kijken. Maar eerst wil ik namens het hele team en de begeleiding de familie veel sterkte wensen. Wij zullen die unieke, lieve Anna missen en niet vergeten."

Namens het bestuur sluit ik me graag aan bij de woorden van Jorrian. Wij wensen de familie en alle betrokkenen veel sterkte.

Bart van Straaten
Secretaris